تاکید مهدی‌پور بر نقش موثر دفتر مطالعات رسانه در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ/ مدیرکل جدید معارفه شد

بازار خودرو: آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با حضور معاون مطبوعاتیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن نشست‌های این دفتر برگزار شد.
تاکید مهدی‌پور بر نقش موثر دفتر مطالعات رسانه در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ/ مدیرکل جدید معارفه شد
به گزارش بازار خودرو:

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش موثر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دفتر را اتاق فکر مجموعه معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف کرد و گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلفِ مسئولیتیِ این معاونت درخصوص رسانه‌های داخلی، رسانه‌های خارجی و همچنین در حوزه تبلیغات صورت می‌گیرد، باید متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد که این مهم در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

دیگران چه می خوانند:


مهدی‌پور با اشاره به برخی مسائل و پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه، و نقش موثری که دفتر مطالعات رسانه‌می‌تواند درجهت حل آن‌ها داشته باشد، بر لزوم توجه ویژه به برنامه‌ها و اهداف ذکر شده در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برنامه‌های ابلاغیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

معاون امور مطبوعاتی همچنین ضمن اشاره به فعالیت‌ها و تجارب محمد آقاسی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، رسانه و مطالعات رسانه‌ای و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات گیتا علی‌آبادی در دوران تصدیِ این مسئولیت، برای مدیران کل سابق و جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم فصل تازه‎ای در فعالیت‌های دفتر مطالعات رقم بخورد.

گیتا علی‌آبادی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات چند ساله همکاران خود در این دفتر، به معرفی و تشریح فعالیت‌های این اداره کل در حوزه‌های آموزش و پژوهش رسانه‌ای پرداخت و در پایان برای آقاسی در پیشبرد امور آرزوی موفقیت کرد.


محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در پیشنهادِ این مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که با وجود پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه‌ای امروز، یعنی مرجعیت بیشتر و از دست دادن مرکزیت به صورت توامان، با همکاری مجموعه همکاران دفتر بتواند کارها را در مسیر صحیح خود به پیش ببرد.
 


 

وی همچنین با قدردانی از دکتر علی‌آبادی و ضمن تاکید بر استفاده از تجارب او در انجام امور گفت: سلسله فعالیت‌هایی که قرار است در آینده در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های رسانه انجام شود، باید فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد و این مهم با  حفظ و توسعه منابع انسانی و همت مضاعف به نحو بهتری صورت عملی به خود می‌گیرد.

دبیری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات رئیسه و معاونت نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت هیات مدیره و ریاست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران«ایسپا»، مدیریت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی، مدیرمسئولی فصلنامه علمی و پژوهشی «جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران» و... ازجمله سوابق حرفه‌ای و تخصصی محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها است.

وی همچنین نزدیک به 500 ساعت سخنرانی در حوزه‌های مختلف علمی و بیش از 100جلسه تدریس دانشگاهی و کارگاهی درخصوص ماهیت و اهمیت افکارعمومی و نظرسنجی، ده‌ها مقاله علمی با رتبه‌های علمی-پژوهشی و علمی- ترویجی داشته و همچنین بیش از 100عنوان مقاله را به صورت انفرادی در مجله‌ها، روزنامه و خبرگزاری‌ها منتشر کرده است.

تاکید مهدی‌پور بر نقش موثر دفتر مطالعات رسانه در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ/ مدیرکل جدید معارفه شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟