جدول مشخصات فنی و امکانات رفاهی ایمنی دانگ فنگ H30

بازارخودرو: پس از توافقات هسته‌ای و در سال ۹۴، یک قرارداد همکاری بین شرکت دانگ فنگ و ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای این شرکت، بسته شد. یکی از این خودروهای قرارداد که دانگ فنگ H30 کراس نام دارد، بر خلاف نامش اصلاً کراس اوور نیست. دانگ فنگ H30 کراس یک خودروی هاچ بک است که برخی المان‌های خودروهای کراس اوور نظیر روف رک و نوارهای پلاستیکی دور تا دور بدنه را داراست. مردم کشورمان که از خودروهای داخلی مشابه به تنگ آمده بودند از این خودرو استقبال بسیار خوبی کردند. در ادامه قصد داریم به بررسی این خودرو از زوایای مختلف بپردازیم. با ما همراه باشید.
جدول مشخصات فنی و امکانات رفاهی ایمنی دانگ فنگ H30
دیگران چه می خوانند:
 

دانگ فنگ h30
پس از توافقات هسته‌ای و در سال ۹۴، یک قرارداد همکاری بین شرکت دانگ فنگ و ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای این شرکت، بسته شد. یکی از این خودروهای قرارداد که دانگ فنگ H30 کراس نام دارد، بر خلاف نامش اصلاً کراس اوور نیست. دانگ فنگ H30 کراس یک خودروی هاچ بک است که برخی المان‌های خودروهای کراس اوور نظیر روف رک و نوارهای پلاستیکی دور تا دور بدنه را داراست. مردم کشورمان که از خودروهای داخلی مشابه به تنگ آمده بودند از این خودرو استقبال بسیار خوبی کردند. در ادامه قصد داریم به بررسی این خودرو از زوایای مختلف بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کلی دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ نام یک شرکت خودروسازی چینی است که در ووهان چین مستقر است. این شرکت در کنار چانگان Changan، فاو FAW و سایک SAIC یکی از چهار شرکت بزرگ خودروسازی چین می‌باشد. این کمپانی با خودروسازهای به نامی همچون نیسان، پژو سیتروئن، رنو و هوندا همکاری دارد.
دانگ فنگ H30 کراس؛ یکی از محصولات این خودروسازی چینی است که اولین بار در سال 2010 رونمایی شد. پس از عقد قرارداد همکاری بین ایران خودرو و دانگ فنگ در زمستان سال ۹۴ مونتاژ این خودرو در کشور آغاز شد. این خودرو با تبلیغات فراوانی که توسط ایران خودرو انجام شد، توانست به محبوبیت بالایی برسد و به سرعت فروش برود.
 

 
H30 کراس که برخلاف نامش کراس اوور نیست، طراحی قابل قبول و امکانات و آپشن‌های مناسبی دارد. این خودرو که حاصل همکاری دانگ فنگ و پژو سیتروئن فرانسه است؛ بر روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده‌است. موتور نام آشنای TU5 بر روی این خودرو قرار گرفته‌است. هم اکنون تولید این خودرو در کشور به حالت تعلیق می‌باشد. در ادامه نگاه دقیق‌تری به ابعاد مختلف این خودرو می‌اندازیم.

طراحی خارجی H30 کراس

به طور کلی طراحی H30 کراس، نسبت به خودروهای دیگر این کلاس مانند استپ وی به خوبی صورت گرفته‌است. استفاده از المان‌هایی نظیر روف رک و پلاستیک پهن مشکی دور تا دور پائینی بدنه ظاهری اسپرت و مدرن به این خودرو داده‌است. چراغ‌های جلوی کشیده با گرافیک داخلی زیبا در دو طرف جلوپنجره تقریباً باریک که دارای دو نوار کرومی افقی است قرار گرفته‌اند. لوگوی دانگ فنگ در میان این خطوط قرار دارد. چراغ‌های مه‌شکن هم در قسمت پایینی سپر در دو قاب دایره‌ای شکل تو رفته قرار دارند.
خطوط روی کاپوت و در کل خطوط روی بدنه و گلگیرهای برجسته ظاهر این خودرو را از آنچه هست بزرگ‌تر نشان می‌دهند. در نمای جانبی هم علاوه بر روف رک، خط برجسته‌ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و در امتداد دستگیره‌های همرنگ بدنه، نظر را جلب می‌کند.
قسمت پشتی خودرو طراحی ساده‌ای دارد و تنها چیزی که نظر را جلب می‌کند، چراغ‌های بزرگ و عجیب این خودرو است. این چراغ‌ها در قسمت پایینی پهن و بزرگ هستند و در ادامه در دو طرف شیشه عقب و سقف به شکل یک نوار باریک امتداد یافته‌اند. روی درب صندوق عقب یک تورفتگی مشاهده می‌شود که محل نصب پلاک است. در کل می‌توان گفت که این خودرو به لحاظ طراحی نمره قابل قبولی می‌گیرد.

طراحی داخلی دانگ فنگ کراس

با ورود به کابین دانگ فنگ H30 کراس متوجه کابینی می‌شوید که شاید کمی قدیمی به نظر برسد؛ ولی همچنان زیباست. طراحی داشبورد این خودرو به خوبی صورت گرفته‌است. صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی که در بخش پایینی دریچه‌های تهویه مستطیلی قرار گرفته نمای زیبایی به این قسمت بخشیده. در این خودرو از یک نوار پلاستیکی براق در بخش بالایی داشبورد استفاده شده که دریچه‌های هوا روی آن قرار دارند. این نوار براق تا روی درب‌ها امتداد یافته است. غربیلک فرمان با دکمه‌های کنترلی روی آن و طرح سه شاخه خوش‌دست و زیباست. پنل پشت فرمان دارای طراحی ساده و قدیمی می‌باشد و اصلاً حس اسپرت بودن نمی‌دهد. صندلی‌های این خودرو روکش پارچه‌ای دو رنگ دارد. نکته دیگر هم این‌که کابین این خودرو، ظرفیت گنجاندن 4 سرنشین با قد متوسط را دارد.

ویژگی‌های فنی دانگ فنگ H30

اچ 30 کراس مجهز به موتور TU5 است که بر روی پژو ۲۰۶ نیز قرار دارد. هر چند که این موتور برای پژو ۲۰۶ مناسب است؛ ولی برای خودرویی با این ابعاد و وزن چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. در جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را مشاهده می‌کنید




این خودرو، مجهز به سیستم ضد قفل ABS +EBD می‌باشد. ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی توپر می‌باشد.
در اینجا باید اضافه کرد که یکی از معایب این خودرو شتاب و کشش آن است که مثلاً در مقایسه با رنو ساندرو استپ وی به هیچ وجه قابل قبول نیست. عیب دیگر آن هم مصرف سوخت بالای آن است.

امکانات ایمنی و رفاهی H30 کراس

دانگ فنگ اچ سی کراس امتیاز 3 ستاره از موسسه C-NCAP دارد که امتیاز بالایی نیست. این خودرو دارای 4 کیسه هوای جلو و جانبی برای راننده و سرنشین جلو است. ایموبیلایزر، ایزوفیکس، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب از دیگر امکاناتی هستند که برای ایمنی بیشتر این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.
 



در بخش مربوط به امکانات رفاهی باید گفت که هر چند این خودرو فول آپشن نیست و شاید امکانات رفاهی چندان زیادی نداشته‌باشد؛ ولی در حد قیمتی خود قابل قبول است. هر دو مدل اچ سی کراس دارای امکانات رفاهی زیر هستند:
  • تهویه اتوماتیک
  • صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با 4 بلندگو دارای پورت USB و AUX و بلوتوث
  • آینه‌های جانبی برقی گرمکن‌دار با راهنما
  • شیشه بالابرهای برقی درب‌ها
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ جهته به صورت دستی
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • جاعینکی
  • اسپویلر عقب
  • کامپیوتر سفری
  • سانروف برقی
  • چراغ مطالعه جلو و عقب
  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
اچ 30 کراس دارای رینگ اسپرت آلومینیومی 16  205/50R می‌باشد.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دانگ فنگ H30 کراس

آخرین مبحث مربوط به بیمه‌های اچ سی کراس می‌باشد
.
همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث مهم‌ترین بیمه‌ای است که یک خودرو چه وارداتی و چه داخلی باید داشته‌باشد. قیمت این بیمه که از الزامات خودرویی است به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند و دیگر موارد، بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث خودروی دانگ فنگ H30 کراس، می‌توانید به bimeh.com مراجعه کنید.داشتن بیمه بدنه هم برای خودرو امر مهمی است که با پرداخت حق بیمه آن، می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید. در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط مندرج در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌نماید. برای خرید بیمه بدنه H30 کراس را نیز می‌توانید از سایت bimeh.com اقدام نمایید
.
به عنوان جمع‌بندی نهایی می‌توانیم بگوییم که دانگ فنگ H30 کراس دارای مزایایی از جمله: طراحی و امکانات قابل قبول، قیمت مناسب و فضای بار کافی است. در کنار این مزایا این خودرو معایبی مانند: پیشرانه نه چندان قوی، قیمت بالای برخی لوازم یدکی و کیفیت ساخت پایین نیز دارد.

برگرفته از سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)
 

جدول مشخصات فنی و امکانات رفاهی ایمنی دانگ فنگ H30

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟