بازار خودرو: ترمیم اعتماد از دست رفته مردم به صنعت،عدم استفاده از کالای قاچاق و استفاده از برندهای ایرانی؛ دستوری درست نمی شود
به گزارش بازار خودرو: ترمیم اعتماد از دست رفته مردم به صنعت،عدم استفاده از کالای قاچاق و استفاده از برندهای ایرانی؛ دستوری درست نمی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، احسان فدایی، کارشناس صنعت لوازم خانگی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد دلایل رونق تولید لوازم خانگی در سالهای اخیر به مثابه الگویی برای دیگر صنایع کشور گفتگو کرد.
فدایی گفت: حضور برندها و شرکت های کره ای در کشور ما در ابتدای امر صرفاً بحث واردات قانونی لوازم خانگی برای ممانعت از قاچاق و ورود کالای فیک بودکه پس از اعمال مشوق های لازم برای شرکت های ایرانی، این شرکت ها با هدف اشتغال زایی،ممانعت از خروج ارز و انتقال تکنولوژی مرحله به مرحله، مبادرت به تولید مشترک با برندهای مادر کردند.
وی افزود: تلاش برندهای ایرانی در سالهای گذشته برای عقب نماندن از رشد کمی و کیفی برندهای خارجی که در کشور تولید و عرضه می شدند، باعث جهش تکنولوژی و تنوع سبد محصولی و نهایتاً حال خوب این شرکت ها در بازار امروز شد.
این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد: به دلیل اینکه برندهای ایرانی از قبل شروع تحریم های دور دوم تلاش کرده و کارهای تبلیغاتی خود را انجام داده بودند لذا در مرحله دوم تحریم ها، سهم خود را از بازار افزایش دادند.
فدایی درمورد ثبات قیمتی در صنعت لوازم خانگی و نقش تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این حوزه اظهارکرد: متاسفانه اعتماد بین تولیدکننده، توزیع کننده و فروشنده از بین رفته و برای بازسازی این اعتماد هم نمی شود دستوری کار کرد و فقط باید مزیت رقابتی ایجاد کرد. مادامی که تعویق خرید مصرف کنندگان به دلیل انتظار کاذب برای بهبود قیمت ها وجود دارد،قیمت نهایی نه تنها ثابت که افزایش متعددی خواهد داشت چرا که کالای تولید شده هر چقدر در انبارها بیشتر بماند و سرمایه در گردش شرکت ها در این بخش فریز شود، هزینه های مستتر در آن به شکل فزاینده جمع شده و در قیمت نهایی تاثیر می گذارد.
وی در پایان گفت:ترمیم اعتماد از دست رفته مردم به صنعت،عدم استفاده از کالای قاچاق و استفاده از برندهای ایرانی؛ دستوری درست نمی شود. انتخاب نهایی مصرف کننده در بازار بر اساس مزیت رقابتی شکل می گیرد نه احساسات و شعارهایی که در رسانه ها و تبلیغات می بیند.
در ادامه، حسین شهرستانی، عضو هیئت مدیره و خزانه داری اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: تولیدکنندگان ایرانی از تهدیدی که به وجود آمد یک فرصت ساختند و بخش خصوصی توانست صنعت لوازم خانگی را تا حد قابل قبولی ارتقا دهد.
وی افزود: نکته کلیدی و قابل توجه این است که از این به بعد تولیدکنندگان از این فرصت تحریم ها و همچنین از فرصت محدودیت در واردات استفاده کنند و از تکنولوژی های جدید نیز غافل نشوند.
شهرستانی اظهارکرد: در این سه سال که واردات کالای خارجی ممنوع شده بازار روند خودش را پیدا کرده البته درصدی از کالاها در قالب قاچاق وارد می شوند اما در حدی نیست که بازار را فرابگیرد.
عضو هیئت مدیره و خزانه داری اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان کل حلقه زنجیره لوازم خانگی را به صورت یکجا می خواهند و در کار توزیع کننده دخالت می کنند و همین، کار را دشوارتر می کند.
منبع: شمانیوز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، احسان فدایی، کارشناس صنعت لوازم خانگی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد دلایل رونق تولید لوازم خانگی در سالهای اخیر به مثابه الگویی برای دیگر صنایع کشور گفتگو کرد.
فدایی گفت: حضور برندها و شرکت های کره ای در کشور ما در ابتدای امر صرفاً بحث واردات قانونی لوازم خانگی برای ممانعت از قاچاق و ورود کالای فیک بودکه پس از اعمال مشوق های لازم برای شرکت های ایرانی، این شرکت ها با هدف اشتغال زایی،ممانعت از خروج ارز و انتقال تکنولوژی مرحله به مرحله، مبادرت به تولید مشترک با برندهای مادر کردند.
وی افزود: تلاش برندهای ایرانی در سالهای گذشته برای عقب نماندن از رشد کمی و کیفی برندهای خارجی که در کشور تولید و عرضه می شدند، باعث جهش تکنولوژی و تنوع سبد محصولی و نهایتاً حال خوب این شرکت ها در بازار امروز شد.
این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد: به دلیل اینکه برندهای ایرانی از قبل شروع تحریم های دور دوم تلاش کرده و کارهای تبلیغاتی خود را انجام داده بودند لذا در مرحله دوم تحریم ها، سهم خود را از بازار افزایش دادند.
فدایی درمورد ثبات قیمتی در صنعت لوازم خانگی و نقش تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این حوزه اظهارکرد: متاسفانه اعتماد بین تولیدکننده، توزیع کننده و فروشنده از بین رفته و برای بازسازی این اعتماد هم نمی شود دستوری کار کرد و فقط باید مزیت رقابتی ایجاد کرد. مادامی که تعویق خرید مصرف کنندگان به دلیل انتظار کاذب برای بهبود قیمت ها وجود دارد،قیمت نهایی نه تنها ثابت که افزایش متعددی خواهد داشت چرا که کالای تولید شده هر چقدر در انبارها بیشتر بماند و سرمایه در گردش شرکت ها در این بخش فریز شود، هزینه های مستتر در آن به شکل فزاینده جمع شده و در قیمت نهایی تاثیر می گذارد.
وی در پایان گفت:ترمیم اعتماد از دست رفته مردم به صنعت،عدم استفاده از کالای قاچاق و استفاده از برندهای ایرانی؛ دستوری درست نمی شود. انتخاب نهایی مصرف کننده در بازار بر اساس مزیت رقابتی شکل می گیرد نه احساسات و شعارهایی که در رسانه ها و تبلیغات می بیند.
در ادامه، حسین شهرستانی، عضو هیئت مدیره و خزانه داری اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: تولیدکنندگان ایرانی از تهدیدی که به وجود آمد یک فرصت ساختند و بخش خصوصی توانست صنعت لوازم خانگی را تا حد قابل قبولی ارتقا دهد.
وی افزود: نکته کلیدی و قابل توجه این است که از این به بعد تولیدکنندگان از این فرصت تحریم ها و همچنین از فرصت محدودیت در واردات استفاده کنند و از تکنولوژی های جدید نیز غافل نشوند.
شهرستانی اظهارکرد: در این سه سال که واردات کالای خارجی ممنوع شده بازار روند خودش را پیدا کرده البته درصدی از کالاها در قالب قاچاق وارد می شوند اما در حدی نیست که بازار را فرابگیرد.
عضو هیئت مدیره و خزانه داری اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان کل حلقه زنجیره لوازم خانگی را به صورت یکجا می خواهند و در کار توزیع کننده دخالت می کنند و همین، کار را دشوارتر می کند.
منبع: شمانیوز
0 دیدگاه