شستا نقش مهمی در رونق تولید دارد

بازارخودرو: نماینده مردم گرگان در مجلس یازدهم گفت: شستا به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری نقش سازنده در رونق تولید و مقابله با جنگ اقتصادی دارد.
شستا نقش مهمی در رونق تولید دارد
دیگران چه می خوانند:
به گزارش بازارخودرو: غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه شستا یکی از هلدینگ های مهم سرمایه گذاری در کشور است، گفت: در شرایط کنونی، حل مشکلات اقتصادی و کاهش اثرات تحریمی یکی از نیازهای اساسی کشور محسوب می شود و لذا باید در این شرایط به جهش تولید و رونق تولید اهتمام ویژه ای داشت که شستا به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری می تواند در این خصوص ایفای نقش سازنده داشته باشد.
 
وی افزود: آنچه که کشور ما به آن نیازمند است، سرمایه گذاری های هدفمند است؛ لذا ظرفیتی مانند شستا که از سرمایه های بالایی برخوردار است، می تواند در هدفمند کردن این سرمایه گذاری ها نقش مهمی را برعهده داشته باشد و منشأ بسیاری از تحولات محسوب شود.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کرد که شستا براساس ظرفیت و مزیت نسبی استان ها به امر سرمایه گذاری مبادرت بورزد. مثلاً در استانی مانند گلستان، کشاورزی و دام و طیور مزیت نسبی این استان محسوب می شود؛ لذا اگر شستا صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را مورد حمایت خود قرار دهد، چند اتفاق مبارک رخ خواهد داد، اول اینکه خام فروشی اتفاق نخواهد افتاد و دوم اینکه اشتغال مولد و ارزش افزوده فراوان و رونق تولید به وجود خواهد آمد و این موضوع می تواند در بخش های نیروگاهی، معدنی و سیمانی و صنایع کوچک و بزرگ هم اتفاق بیفتد.
 
منتظری بر حل مشکلات شستا و پرداخت بدهی های دولتی به آن تأکید کرد و گفت: متولیان و مسئولان دولتی اگر ارزیابی دقیقی از کارنامه شستا و اثرگذاری آن داشته باشند، قطعاً کمر همت بر حل مشکلات شستا خواهند بست اما اگر مشکلات آن حل نشود، اقتصاد کشور به کندی پیشرفت خواهد کرد.
 
به گفته او؛ اگر موانع پش روی شستا برداشته شود، رغبت به فعالیت تولیدی و رونق تولید افزایش خواهد یافت.



منبع: شما و اقتصاد

شستا نقش مهمی در رونق تولید دارد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟