بر اساس قیمت محصولات سایپا در اسفند 1403، قیمت ساینا اس دندهای دوگانه سوز مدل 1403 حدود 560 میلیون تومان میباشد و ساینا اس اتوماتیک مدل 1403 با قیمت 635 میلیون تومان در بازار معامله میشود.
ساینا اس دندهای بنزینی مدل 1403 استاندارد 85گانه با قیمت 475 میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین ساینا اس اتوماتیک مدل 1402 نزدیک 585 میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید ساینا اس دندهای دوگانه سوز مدل 1402 نیز باید حوالی 525 میلیون تومان هزینه کنید. جدول قیمت بازار آزاد ساینا در اسفند 1403 را مطالعه کنید؛
قیمت بازار آزاد ساینا- اسفند 1403 |
|||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
ساینا S دنده ای دوگانه سوز | 1403 | صفر | 560,000,000 |
ساینا S اتوماتیک | 1403 | صفر | 635,000,000 |
ساینا S دنده ای بنزینی | 1403 - DA | صفر | 480,000,000 |
ساینا S دنده ای بنزینی | 1403 - استاندارد 85گانه | صفر | 490,000,000 |
ساینا S دنده ای دوگانه سوز | 1402 | صفر | 525,000,000 |
ساینا S دنده ای بنزینی | 1402 | صفر | 450,000,000 |
ساینا S دنده ای بنزینی | 1403 - استاندارد 85گانه | صفر | 475,000,000 |
ساینا S دنده ای بنزینی | 1402 | صفر | 460,000,000 |
ساینا S اتوماتیک | 1402 | صفر | 585,000,000 |
مشخصات فنی ساینا اتوماتیک
ساینا اتوماتیک از همان پیشرانه M15 بهره میبرد که در تیبا نیز پیشتر شاهد آن بودهایم، این پیشرانه 8 سوپاپ 1.5 لیتری قادر به تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتنمتر گشتاور است که نیروی خود را از طریق یک گیربس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 6 دنده مصنوعی ساخت شرکت پانچ بلژیک به چرخهای جلو منتقل میکند و شتاب صفر تا صدی در حدود 15 ثانیه خواهد داشت. گیربکس CVT استفاده شده در ساینا ، دارای سه حالت برفی، اسپرت و تیپترونیک می باشد که در مود اسپرت شتابگیری بهتری را شاهد هستیم.
طول، عرض و ارتفاع ساینا S اتوماتیک به ترتیب 4215 میلیمتر، 1663 میلیمتر و 1484 میلیمتر میباشد و فاصله محوری آن نیز حدود 2.41 متر است که علیرغم فاصله محوری کمتر نسبت به 206 صندوقدار فضای کابین جادارتری خصوصا در ریف عقب نسبت به خودروهایی نظیر 206 صندوقدار یا رانا دارد. باک ساینا S اتوماتیک حدود 41 لیتر است و مصرف ترکیبی تخمینی برای این خودرو چیزی در حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نسبت به نسخه دندهای اشتهای بیشتری دارد.
در ساینا اتوماتیک از دریچهگاز برقی به جای سیمی استفاده شده است و همچنین سیستم برقی خودرو تغییرات قابل توجهی داشته است که در کوییک هم این تغییرات قابل مشاهده است.
عملکرد خودرو خصوصا در شروع حرکت به دلیل استفاده از گیربکس CVT کند است و وقتی هم خودرو دور میگیرد چندان چنگی به دل نمیزند و فقط سر و صدای موتور به داخل کابین می آید و بهتر است قصد شتابگیری و سریع رانندگی کردن با این خودرو را از ذهنتان بیرون کنید! با توجه به پیشرانه نسبتا ضعیف ساینا بهتر بود از یک گیربکس AT استفاده میشد تا در شتابگیری ها عملکرد بهتری داشته باشد.
0 دیدگاه