مسافران کدام شیوه حمل و نقل را برای سفر ترجیح می‌دهند؟

وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه امسال را ارائه کرده که بر این اساس بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی در طول این مدت به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است.
مسافران کدام شیوه حمل و نقل را برای سفر ترجیح می‌دهند؟

به گزارش ایسنا، بر این اساس همچنان سفر زمینی جاده ای اصلی ترین انتخاب مسافران ایرانی به شمار می رود و در نوروز اخیر بیش از ۱۱ میلیون مسافر جابجا شده در بخش جاده ای به ثبت رسیده اند.

در طول این مدت حدود ۶۸۰ هزار مسافر از مرزهای زمینی کشور خارج و همین تعداد تقریبی نیز به کشور باز گشته اند.

دیگران چه می خوانند:

حوزه ریل نیز در طول ایام نوروز توانست بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را با بیشترین استقبال مواجه کند و از این رو در شرایطی که راه آهن اعلام کرده بود در نوروز ۹۷، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی ظرفیت برای مسافران در نظر گرفته شده، آمارها تا پایان روز ۱۴ فروردین نشان‌دهنده پر شدن کامل این ظرفیت و حتی استفاده از قطارهای فوق‌العاده برای پاسخ به نیازهاست.

در حوزه حمل و نقل هوایی فرودگاه‌های ایران در نوروز امسال بیش از ۲۴ هزار نشست و برخاست هواپیما را به ثبت رساندند و به دنبال بیش از سه میلیون مسافر با استفاده از حمل و نقل هوایی به مقاصد خود رسیدند.

آمارهای شرکت فرودگاه ها نشان می دهد که در طول این مدت فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی تهران و فرودگاه های مهرآباد، اصفهان، شیراز، تبریز و کیش بیشترین فعالیت را به ثبت رسانده اند.

در حوزه دریایی نیز آمارهای سازمان بنادر نشان می دهد که در نوروز امسال بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر دریایی در سواحل مختلف ایران به وسیله بیش از ۳۲ هزار شناور جابجا شده اند و تعداد شناورهای تفریحی موجود در آب‌های ایران نیز از عدد ۳۳۶ هزار فروند گذشته است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

مسافران کدام شیوه حمل و نقل را برای سفر ترجیح می‌دهند؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟