حمایت از تولید داخلی موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد می‌شود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که کالای ایرانی از بسیاری از کالاهای موجود در بازار با کیفیت‌تر است، گفت: در مجلس فضای خوبی برای حمایت از کالای داخلی وجود دارد و در این زمینه اقدامات لازم نیز انجام شده است.
حمایت از تولید داخلی موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد می‌شود

جواد کاظم نسب‌ الباجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حمایت از تولیدات داخلی هم موجب اشتغالزایی و هم موجب رونق اقتصاد می‌شود، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شعار بسیار جالبی است و امیدوارم که این شعار امسال تحقق پیدا کند؛ البته تحقق این شعار به چند عامل وابسته است.

وی افزود: برای حمایت از کالای داخلی لازم است کالاها را طبق استانداردهای خارجی تولید کنیم. همچنین اعتبارات لازم نیز باید به کشاورزان و صنعتگران داده شود تا بتوان این کالاها را تولید کرد. این اعتبارات باید به شکلی باشند که هم کشاورز و صنعتگر بتواند به راحتی آن را دریافت کنند.

دیگران چه می خوانند:

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرک‌های صنعتی می‌بینیم که به دلیل عملکرد نامناسب برخی بانک‌های عامل شهرک‌های صنعتی ورشکسته شده و کارخانه‌های آن‌ها تعطیل شده است. بنابراین زمانی می‌توانیم کالای داخلی تولید کنیم که تولیدکننده از امکانات لازم بهره‌مند شود و تسهیلات و بازار به او داده شود.

کاظم نسب‌ الباجی ادامه داد: همچنین باید برای تولیدکنندگان تسهیلاتی ایجاد شود که تولیدات خود را به خارج از کشور نیز ارسال کنند. وزارت خارجه باید در سفارتخانه‌های مختلف رایزن اقتصادی داشته باشد تا ضمن اشباع کشور از تولیدات داخلی این تولیدات را به خارج کشور نیز ارسال کنیم. به طور مثال نباید بازار کشورهای عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را از دست دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در خوزستان می‌توانیم تولیدات مناسبی در حوزه کشاورزی، صنعتی، نفتی، معادن و فولاد داشته باشیم. به همین دلیل انتظار داریم که این تولیدات به نحو احسن در استان تولید شوند. دولت باید در این بخش ورود کند و اعتبارات لازم را برای حمایت از این تولیدات در نظر گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تمام راهکارهای قانونی را برای حمایت از کالای داخلی انجام داده و برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است. در مجلس فضای خوبی برای حمایت از کالای داخلی وجود دارد و در این زمینه اقدامات لازم نیز صورت گرفته است. لازم است که دولت به این بحث وارد شود و این قوانین را اجرا کند و اعتبارات لازم را نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

کاظم نسب‌ الباجی ادامه داد: حمایت دولت از تولیدکنندگان می‌تواند تولید کشور را رونق بخشد. امیدوارم شعار امسال تحقق پیدا کند. از مردم نیز می‌خواهیم از کالای ایرانی استفاده کنند. کالای ایرانی با کیفیت‌تر از بسیاری از کالاهای موجود در بازار از جمله چین است. بنابراین از مرغوبیت برخوردار است ولی باید به تولیدکننده برای تولید کالا کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

حمایت از تولید داخلی موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟