رکوردشکنی قیمت سکه/کاهش سهم ایران از صادرات سیمان

افزایش قیمت سکه و عبور آن از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کاهش سهم ایران از صادرات سیمان در دنیا از مهمترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا است.
رکوردشکنی قیمت سکه/کاهش سهم ایران از صادرات سیمان

به گزارش ایسنا، توصیه اقتصادی طهماسب مظاهری برای سال ۹۷، ‌ پرونده سانچی به پایان نزدیک می‌شود، سهم ایران از صادرات سیمان جهان، ‌ اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی، میزان آمادگی ایرانیان برای خرید کالای ساخت داخل، اقتصاد ما دلاریزه شده/تهدید خطر جنگ ارزی،   اوضاع گل آلود قیمت سیگار در زمستان ۹۶ و سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد، از جمله مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز - هفتم فروردین - است.

توصیه اقتصادی طهماسب مظاهری برای سال ۹۷

دیگران چه می خوانند:

طهماسب مظاهری می‌گوید توصیه اقتصادی من به نظام بانکی در سال ۱۳۹۷ این است که بانک مرکزی و بانک‌های تجاری به صورت تمام و کمال قانون بانکداری بدون ربا را اجرا کنند.

این اقتصاددان می‌گوید توصیه‌ای که به بانک مرکزی و نظام بانکی دارم این است که به صورت کامل مشخصات، قیود، محدودیت‌ها و الزامات قانون بانکداری بدون ربا را اجرا کنند که اگر این را اجرا کنند، مسئله تسهیلات تکلیفی، سود بانکی و معوقات حل و فصل می‌شود.

پرونده سانچی به پایان نزدیک می‌شود

درحالی که حدود چهار ماه از حادثه برخورد نفتکش ایرانی سانچی با کشتی فله بر چینی کریستال که باعث حریق و غرق شدن سانچی شد گذشته است، اخبار حاکی از ارائه گزارش نهایی علت این حادثه در اواخر ماه جاری است.

اواخر اسفند سال ۱۳۹۵ بود که راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار گزارش نهایی حادثه نفتکش تا پنج هفته آینده یعنی تا حدود اواخر فروردین ماه خبر داد و گفت مستندات زیاد و خوبی در مورد حادثه سانچی بدست آورده ایم. برای اعلام نهایی علت حادثه به مستندات تکمیلی نیاز داریم که ۵ هفته زمان میبرد.

سهم ایران از صادرات سیمان جهان

سیمان ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۸۴ درصد از کل صادرات این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به سال ماقبل آن ۰.۲۶ درصد کاهش داشته است.

تحلیل‌های آماری تازه منتشر شده گویای آن است که در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران بیش از ۱۷۰ میلیون دلار صادرات سیمان داشته که البته صادرات این بخش نسبت به درآمدزایی۲۰۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی

شگردهای مورداستفاده در مکان‌های عمومی و اینترنت‌های رایگان متفاوت است و برخی افراد سودجو با استفاده از ابزار جاسوسی کی‌لاگر به ذخیره اطلاعات مهم بانکی رمزهای عبور، نام‌های کاربری، شماره کارت، cvv۲، تاریخ انقضاء اقدام می‌کنند.
 

با توجه به اینکه در ایام تعطیلات، بانک‌ها نیز تعطیل بوده و تنها برخی از شعبات بانکی به ارائه خدمات می‌پردازند لذا اکثر عملیات بانکی از طریق بانکداری الکترونیک، همراه بانک،   اینترنت بانک و کارت‌های بانکی انجام می‌شود. امکانی که راحتی و آسایش کاربران را فراهم می‌کند. تنها راه استفاده از این ابزار متصل شدن به اینترنت هست که اکثر گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای را دارند.

میزان آمادگی ایرانیان برای خرید کالای ساخت داخل

المانیتور در گزارشی ضمن اشاره به نام گذاری امسال به نام "حمایت از کالای ایرانی" نوشت: این موضوع نشان می‌دهد تمرکز این کشور بر روی مساله اقتصاد ادامه می‌یابد.

در بخشی از گزارش المانیتور آمده است: دیدگاه ایرانیان در خصوص کالای ایرانی متفاوت است، عده ای کاملا معتقد به خرید کالای ایرانی هستند و از نظر آن ها، این کار تنها راه برای ارتقای کیفیت تولیدات ملی است. گروهی دیگر معتقد به خرید کالای ایرانی هستند اما تنها کالاهای با کیفیت و رقابتی، با قیمت مناسب را خریداری می کنند و گروه آخر کسانی هستند که به برند حساس هستند. گروه آخر که عموما شامل جوان تر ها و ثروتمندان هستند کالاهای خارجی و به ویژه آن هایی که با برندهای معروف عرضه می شوند را ترجیح می دهند.

اقتصاد ما دلاریزه شده/تهدید خطر جنگ ارزی

یک اقتصاددان می‌گوید در بحث حمایت از کالای ایرانی مسئولان نقش پررنگ تری نسبت به مردم ایفا می‌کنند. با این حال هر دو باید دست به دست هم دهند چراکه استفاده از کالای خارجی آسیب جدی شیوع فرهنگ وارداتی، از بین بردن بازار اشتغال و خطر ایجاد جنگ ارزی را در صورت دلاریزه شدن اقتصاد به دنبال دارد.

وحید شقاقی معتقد است شعاری که رهبر انقلاب برای سال ۱۳۹۷ انتخاب کرده است در راستای شعارهای سال‌های اخیر بوده است. این شعار در جهت اقتصاد مقاومتی است و یکی از مهمترین شعارهایی که در سال‌های گذشته مطرح شده است شعار سال جاری است.

اوضاع گل آلود قیمت سیگار در زمستان ۹۶

خبر افزایش قیمت سیگار طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، بازار این محصول دخانی را در اواخر سال گذشته با آشفتگی همراه کرد تا جایی که توزیع کنندگان با احتکار و گرانی غیرقانونی افزایش قیمت ها را از همان زمستان سال گذشته کلید زدند.

موضوع رفت‌ و برگشت افزایش قیمت سیگار در نهایت با تعدیل افزایش قیمت سیگارهای تولید داخل و افزایش بیشتر عوارض سیگارهای وارداتی همراه شد تا پرونده میزان قیمت محصولات دخانی در سال ۱۳۹۷ بسته به نظر برسد و هرچند تصمیم گیری نهایی در خصوص این مسئله توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می گیرد اما تا کنون قیمت هر نخ سیگار طی سال جاری از ۶۷.۵ تا ۳۶۰ تومان قطعی به نظر می رسد.

سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد

قیمت انواع سکه با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده به طوری که قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرده است. به دنبال افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و عبور آن از مرز ۵۰۰۰ تومان قیمت سکه نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

رکوردشکنی قیمت سکه/کاهش سهم ایران از صادرات سیمان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟