تحریم‌ها علیه کره شمالی بیشتر مردم این کشور را متاثر کرده است

ویلیام براون- استاد دانشگاه جرج تاون- گفت: جامعه جهانی باید از اهرم تحریم برای وادار کردن دولت کره‌شمالی به اصلاحات ساختاری استفاده کند.
تحریم‌ها علیه کره شمالی بیشتر مردم این کشور را متاثر کرده است

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، تا کنون مجازات های گسترده ای توسط سازمان ملل و آمریکا به دلیل رفتار تهاجمی هسته ای کره شمالی علیه این کشور وضع شده اند و  تحریم هایی چون محدودیت های سنگین تجاری و مبادلات مالی، این کشور را منزوی کرده است. پیش تر در ماه جاری، واشنگتن به اتهام آن چه که آن را استفاده کره شمالی از عامل اعصاب برای ترور برادر ناتنی رهبر این کشور خواند، تحریم های دیگری علیه پیونگ یانگ وضع کرد.

ویلیام براون معتقد است که وضع تحریم های جدید در صورتی موثر خواهند بود که از آن به عنوان اهرمی برای اصلاحات ساختاری در بازار و بهره وری اقتصاد کره شمالی استفاده شود. وی در یادداشتی نوشت: دولت رهبر فعلی کره شمالی علاقه بیشتری به اصلاحات در سیستم این کشور به نسبت پدرش دارد. براون در ادامه افزود: دولت کیم با اشباع نیاز بازار از دلار و یوان تاکنون موفق شده است ارزش وون- واحد پول این کشور- را در برابر دلار تا حد زیادی حفظ کند اما هنوز مشخص نیست تا چه زمانی بتواند ثبات بازار پولی را حفظ کند.

دیگران چه می خوانند:

وی گفت با مقایسه توسعه انسانی کره شمالی با کشورهایی چون کره جنوبی، چین و ژاپن، متوجه می شویم که بیشتر از دولت کره شمالی، مردم این کشور تاوان تحریم ها را داده اند و به منظور مقابله با فقر رو به گسترش در این کشور، جامعه جهانی باید تحریم ها را طوری وضع کند که دولت این کشور به واگذاری املاک خود به بخش خصوصی بیشتر ترغیب شود و ضمن یکسان سازی سیستم پولی، حقوق کارکنان دولت و دستمزدهای بازار را یکسان کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

تحریم‌ها علیه کره شمالی بیشتر مردم این کشور را متاثر کرده است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟