بر اساس آگهی محصولات کارکرده سایپا در سایتهای فروش خودرو، تیبا 2 مدل 1397 با یک لکه رنگ و 127 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 380 میلیون تومان به فروش میرسد و کوییک دنده ای S مدل 1401 بدون رنگ با 33 هزار کیلومتر کارکرد حوالی 452 میلیون تومان معامله میشود.
در میان آگهی محصولات کارکرده سایپا، پراید 111 مدل 1398 گلگیر تعویض با 59 هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که با قیمت 370 میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین شاهین G دنده ای مدل 1401 صافکاری بدون رنگ با 63 هزار کیلومتر کارکرد حوالی 750 میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست قیمت محصولات کارکرده سایپا در اردیبهشت 1404 بخوانید.
قیمت محصولات کارکرده سایپا - اردیبهشت 1404
برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
تیبا 2 1397 سفید/یک لکه رنگ 127,000 380,000,000
تیبا 1 1399 سفید/بدون رنگ 113,000 380,000,000
کوییک دنده ای S 1401 سفید/بدون رنگ 33,000 452,000,000
پراید صندوق دار 1386 نقره ای/صافکاری بدون رنگ 200,000 215,000,000
پراید 111 1398 سفید/گلگیر تعویض 59,000 370,000,000
ساینا S 1401 سفید/بدون رنگ 56,000 438,000,000
شاهین G دنده ای 1401 سفید/صافکاری بدون رنگ 63,000 750,000,000
مقایسه فنی پراید 111 و ساینا
پراید 111 SE به موتور 1.3 لیتری با قدرت 71 اسب بخار و گشتاور 108 نیوتن متر مجهز شده است. اما ساینا از نسخه بهروز شده موتور پراید به حجم 1.5 لیتر و قدرت 128 اسب بخار استفاده میکند. نهایت گشتاور موتور m15 ساینا نیز حدود 128 نیوتن متر اعلام شده است.
مدیران2
هر دو خودرو به گیربکس 5 دنده دستی مجهز هستند و جزو ماشینهای دیفرانسیل جلو بهحساب میآیند. در ظاهر به نظر میرسد که عملکرد فنی و چابکی ساینا بیشتر از حریف باشد اما نکته اینجاست که پراید 111 معادل 905 کیلوگرم وزن دارد و ساینا چیزی حدود هزار و 50 کیلوگرم؛ بنابراین کمبود توان پراید 111 به دلیل وزن کمتر آن تا حد زیادی مرتفع میشود و میتوان گفت که از لحاظ چابکی و شتاب اختلاف این دو خودرو خیلی زیاد نیست. شتاب صفر تا 100 ساینا حدود 13 ثانیه ارزیابی شده و این رقم برای پراید 111 نیز چیزی حدود 13.4 ثانیه است، که البته هر دو این ارقام صرفا به صورت تئوری اعلام شده اند.
البته در عبور از سربالاییها کشش ساینا بیشتر بوده و نسبت به پراید اصطلاحا خیلی کم نمیآورد. بهویژه اگر با تمام ظرفیت سرنشین و صندوق عقب پر بخواهیم از سربالاییها عبور کنیم، وضعیت ساینا بهتر و قویتر به نظر میرسد. کیفیت سواری نیز در ساینا نسبت به پراید تقریبا آرامشبخشتر بوده و ضربات کمتری درون کابین آن احساس میشود.
0 دیدگاه