استعلام خلافی ماشین سنگین با ۷ روش سریع و آسان

برای ورود به سیستم USSD استعلام خلافی خودرو ی سنگین فقط لازم است کد *110# را شماره گیری کرده و اطلاعات درخواستی را وارد کنید.
استعلام خلافی ماشین سنگین با ۷ روش سریع و آسان

 

اگر شما هم از رانندگان پایه یک باشید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که چطور باید خلافی ماشین سنگین را پرداخت کرد؟ در صورت عدم پرداخت چه اتفاقی می افتد؟ برای پرداخت قبض جریمه ماشین سنگین روش‌های متنوعی وجود دارد که بسته به اینکه شما با کدام راحت‌تر هستید می‌توانید از آنها استفاده کنید. اطلاع از خلافی ماشین سنگین اهمیت بالایی برای رانندگان دارد. اگر خیلی وقت است که از وضعیت آن بی خبر هستید، پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله بعد خواندن این مقاله استعلام جریمه‌ی خودروی خود را بگیرید.

دیگران چه می خوانند:

 

روش‌های مختلف استعلام خلافی خودروهای سنگین و پرداخت آن

در گذشته رانندگان محترم وسایل نقلیه سنگین برای آگاهی از وضعیت جرائم و پرداخت آنها، تنها ملزم به مراجعه حضوری به مراکز مرتبط با پلیس راهور یا دفاتر پلیس +10 بودند. با توجه به گسترش اینترنت در سراسر کشور و به روز شدن نحوه‌ی ارائه خدمات، این امکان برای شهروندان فراهم شده است تا قبوض جریمه را به کمک اینترنت از طریق حساب بانکی پرداخت کنند. با ارائه این توضیحات، زمان این است که با راه‌های جدید پرداخت خلافی ماشین سنگین آشنا شویم:

 

1- استعلام خلافی ماشین سنگین با تلفن ثابت

اولین روشی که به آن می‌پردازیم استفاده از سامانه تلفن گویا است. این امکان وجود دارد که برای اطلاع از میزان جرائم رانندگی خود با پلیس راهور به شماره‌ی 02188288888 تماس بگیرید. سپس با اعلام شماره پلاک و مشخصات خود از میزان جریمه‌ی قابل پرداخت خودروی‌تان با خبر می‌‍شوید. در نظر داشته باشید که این شماره تنها برای استعلام جرائم رانندگی نبوده و خدمات دیگری نظیر ارائه اطلاعات در مورد مراکز تعویض پلاک، کارت خودرو و صدور گواهینامه را در بر می‌گیرد.

 

2- دریافت قبض جریمه ماشین سنگین از طریق سایت راهور 120

وب‌سایت رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی تحت عنوان راهور 120 آماده‌ی ارائه خدمات گوناگونی است که یکی از آنها پرداخت خلافی ماشین است. با مراجعه به نشانی اینترنتی www.rahvar120.ir، با پیمایش صفحه به سمت پایین، زیر بخش آخرین اخبار، لیست تمامی فعالیت‌ها نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی “لیست تخلفات رانندگان”، می‌توانید از وضعیت خلافی خود مطلع شوید. جهت مشاهده‌ی راهنمای تصویری استعلام خلافی خودرو با بارکد، اینجا کلیک کنید.

 

3- استعلام خلافی ماشین سنگین با گوشی و از طریق کدهای دستوری USSD

استعلام خلافی ماشین سنگین با کد USSD  

 

چند سالی است که بازار استفاده از کدهای دستوری داغ شده و بسیاری از کارهایی که شاید قبلاً فکرش را نمی‌کردیم اکنون با شماره گیری چند کد ساده قابل انجام است. پلیس راهور هم از این فرصت استفاده کرده و سرویسی را جهت آگاهی از تخلفات راه اندازی کرده است. برای ورود به سیستم USSD استعلام خلافی خودرو  ی سنگین فقط لازم است کد *110# را شماره گیری کرده و اطلاعات درخواستی را وارد کنید.

 

4- استعلام خلافی ماشین سنگین با پیامک و از طریق کد VIN

کد  VIN چیست؟ اگر به دقت کارت ماشین خود را نگاه کرده باشید، متوجه وجود یک کد تحت عنوان VIN  شماره سریال یا شماره شاسی شامل حروف زبان انگلیسی و اعداد شده‌اید. این کد شناسه منحصر به فرد خودروی شماست و هیچ خودروی دیگری با این کد در کشور وجود ندارد. با ارسال این کد به شماره 1101202020، تنها پس از چند دقیقه، خلافی خودرو با پیامک برای شما فرستاده می‌شود.

 

5- پرداخت خلافی ماشین از طریق اپلیکیشن

علاوه بر اینکه خود پلیس راهور اپلیکیشن “پلیس من” را برای این کار در نظر گرفته است، برنامه‌های متفرقه زیادی هم وجود دارند که به کمک آنها می‌توان این مبالغ را پرداخت کرد.

 

6- پرداخت خلافی با دستگاه  ATM

پرداخت خلافی ماشین سنگین با ATM  

 

اگر قبض جریمه وسیله نقلیه خود را دارید، با مراجعه به دستگاه‌های ATM بانک‌های سپه، رفاه، صادرات، ملی، حکمت، پارسیان، دی، سینا و توسعه تعاون، با وارد کردن شماره قبض جریمه، امکان پرداخت آن برایتان فراهم می‌شود.

 

7- مراجعه به مراکز پلیس +10

مراجعه حضوری به پلیس +10 آخرین روش و شاید سخت‌ترین راه برای استعلام خلافی کامیون با پلاک است. در صورتی که تمایل به پرداخت جریمه خودرو از هیچ کدام از راه‌هایی که گفته شد را ندارید، با همراه داشتن مدارک شناسایی خود و وسیله نقلیه‌تان به مراکز پلیس +10 مراجعه و اقدام به تسویه نمایید. توجه داشته باشید که برای استعلام از شعب پلیس +10، باید مبلغی را جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو ی خود پرداخت نمایید.

 

پرداخت قسطی خلافی ماشین سنگین

برای اینکار 2 روش کلی وجود دارد. روش اول همان چیزی است که در بخش قبل گفتیم؛ با مراجعه به وب‌سایت رسمی راهور 120 می‌توانید لیست کاملی از تخلفات رانندگی خود را مشاهده کرده و هر تعداد را بخواهید، پرداخت کنید.

 

در حالتی که خودروی شما توقیف شده است، دیگر امکان پرداخت بخشی از جریمه‌ها برای کاهش آن به زیر 1 میلیون تومان وجود ندارد. در این حالت باید تمام خلافی ماشین سنگین پرداخت شود تا خودرو از پارکینگ پلیس ترخیص گردد. اگر وسیله نقلیه شما توقیف شده و در حال حاضر توان پرداخت تمامی جرائم را ندارید، می‌توانید با مراجعه به پارکینگ و ارائه مدارک خودروی سنگین و اسناد شخصی، نحوه‌ی پرداخت خلافی را قسطی کنید.

 

پرداخت اقساطی خلافی خودرو سنگین شامل حال هر شخصی نمی‌شود. برای پرداخت قسطی مبلغ جریمه، خودرو باید فاقد شکایت قضایی بوده و فرسوده نباشد. در چنین شرایطی اگر جرائم حادثه ساز شما کمتر از 40 درصد باشد، امکان تسویه به صورت اقساط 12 ماهه وجود دارد؛ در غیر این صورت باید به فکر تسویه نقدی باشید.

 

دقت کنید پلیس راهور برای اطمینان از دریافت کامل مبلغ کامل خلافی ماشین سنگین شما، به عنوان ضمانت با ثبت شکایت بر روی خودروی شما، خرید و فروش آن را تا پایان کامل اقساط غیر ممکن می‌کند.

 

چرا ماشین های سنگین با خلافی بیش از 1 میلیون تومان توقیف می‌شوند؟

با توجه به نرخ جرائم رانندگی، زمانی که یک خودرو بیش از 1 میلیون تومان جریمه دارد به این معنا است که تعداد تخلفاتش زیاد و بیش از حد مجاز است. پلیس راهور با این تصور که حضور چنین رانندگانی در مسیرهای شهری و بین شهری برای سایر شهروندان پرخطر است، اقدام به توقیف و انتقال چنین خودروهایی به پارکینگ می‌کنند. با این روش سعی بر این است تا رانندگان گرامی در رعایت نکات راهنمایی و رانندگی جهت حفظ جان خود و سایر هم وطنان کوشاتر باشند.

 

چگونه از توقیف خودرو بدون تسویه کامل قبض‌های جریمه جلوگیری کنیم؟

 

پرداخت قبض جریمه ماشین سنگین به سادگی

استعلام خلافی ماشین سنگین یکی از چالش‌هایی بود که در گذشته رانندگان پایه یک با آن مواجه بودند اما امروز 7 روش مختلف برای انجام این کار خدمت شما عزیزان ارائه شد. شما می‌توانید راهنمای کامل استعلام و پرداخت خلافی ماشین سنگین را در https://bimeh.com/mag/heavy-vehicle-fine/ بخوانید.

استعلام خلافی ماشین سنگین با ۷ روش سریع و آسان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟