وانت آریسان: خودرویی باری با امکاناتی قابل قبول

بازارخودرو: خودرو برتر: با توجه به اینکه تولید وانت آریسان از اواخر سال 99 متوقف شده‌بود، شرکت ایران خودرو با ایجاد تغییراتی در این پیکاپ، دوباره این خودروی باربری را به خط تولید خود بازگردانده است. ایران خودرو، دلیل توقف تولید وانت آریسان را مسائل زیست محیطی اعلام کرده‌بود. اما با ایجاد تغییراتی از جمله: مجهز کردن آن به یک موتور XU7 و افزودن امکانات و آپشن‌های بیشتر، قصد دارد، سهم خود را در بازار همچنان حفظ کند. شرکت خودروسازی ایران خودرو، خط تولید 30000 دستگاه وانت آریسان جدید را در سایت خراسان کلید زده‌است. باید منتظر باشیم تا ببینیم این آریسان جدید در عمل، چگونه است.
 وانت آریسان: خودرویی باری با امکاناتی قابل قبول
دیگران چه می خوانند:
به گزارش بازارخودرو:   به گزارش پایگاه خبری و تخصصی خودرو برتر: طی سالیان متوالی، شاهد تردد وانت‌های باردو یا همان وانت پیکان و وانت‌های زامیاد در خیابان‌ها و جاده‌های کشور بوده‌ایم. این وانت‌های باربری که فاقد امکانات خاصی بودند، طراحی خیلی ساده و قدیمی داشتند و ظاهرشان خیلی خشک بود. به دلیل توقف تولید خودروهای بدون کیسه هوا، ایران خودرو در نهایت وانت آریسان را به بازار عرضه کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این محصول ایران خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

وانت آریسان در یک نگاه

در سال 91 پلیس راهنمایی و رانندگی از شماره‌گذاری وانت‌های باردو که فاقد کیسه هوا بودند، جلوگیری کرد. این اتفاق باعث شد که ایران خودرو به فکر جایگزینی برای این خودروها باشد. حاصل این تصمیم ایران خودرو، وانت آریسان بود. این پیکاپ که بر پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده، به نوعی تلفیقی از پژو 405 و پژو پارس محسوب می‌شود. ایران خودرو از وانت آریسان در سال 93 رونمایی کرد و از سال 94 این خودرو در اختیار مشتریان قرار گرفت.
 

نمایی از پشت وانت جدید ایران خودرو

وانت آریسان مجهز به پیشرانه 1.7 لیتری است و قدرت حمل 600 کیلوگرم بار را دارد. ضمن این‌که این پیکاپ شهری نسبت به وانت باردو طراحی و امکانات بهتری داراست. حال وقت آن است که به بررسی ویژگی‌های این محصول ایران خودرو بپردازیم.

طراحی وانت آریسان

همان‌طور که گفته‌شد، وانت آریسان دارای پلتفرم پژو 405 است و بنابراین بسیار به این خودرو شباهت دارد. این پیکاپ، وانت بزرگ تک کابین محسوب می شود. با نگاه به بخش جلویی این خودرو، تلفیقی از ماشین پژو 405 و همچنین پژو پارس در ذهن تداعی می‌شود. در واقع نیمه جلویی خودرو، مشابه این دو خودرو ذکر شده‌است. بخش پشتی به دلیل حذف کابین و ایجاد فضای باربری نسبت به این دو خودرو متفاوت است.

آریسان نسبت به وانت پیکان در حدود 10 سانت عمیق‌تر است؛ ولی نباید انتظار حمل بار خیلی بیشتری از این خودرو داشته‌باشیم.

کابین وانت آریسان نسبت به پیکان وانت از امکانات بیشتری برخوردار است. کابین این پیکاپ مشابه پژو 405 است و طراحی بسیار ساده‌ای دارد. پیکاپ آریسان دارای رودری نسل اول پژو 405 است و همان روکش‌ها برای صندلی‌ها به کار رفته‌است. داشبورد و فضای کابین هم جادار هستند.

مشخصات فنی وانت آریسان

وانت آریسان در دو نوع پایه گازسوز و بنزینی تولید می‌شود. این پیکاپ دارای پیشرانه 1.7 لیتری پیکان وانت است. مشخصات فنی آریسان ایران خودرو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:


 
امکانات ایمنی و رفاهی وانت آریسان

درست است که وانت آریسان، نسبت به وانت باردو از امکانات بیشتری برخوردار است؛ ولی در کل امکانات چندانی ندارد. این خودرو، دارای امکاناتی نظیر: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه دستی و سیستم صوتی رادیو پخش است. فرمان این پیکاپ از نوع هیدرولیک است و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و EBD نیز می‌باشد. این را هم اضافه کنیم که ترمز جلو این خودرو از نوع دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب آن از نوع کاسه‌ای است.
امکانات دیگر این خودرو شامل موارد زیر است:

⦁    چراغ مه‌شکن عقب
⦁    چراغ جلو لامپی با محفظه کرومی
⦁    شیشه بالابر برقی
⦁    چراغ عقب لامپی
⦁    آینه‌های جانبی دستی
⦁    قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت دستی
⦁    قابلیت تنظیم پشت سری صندلی‌های جلو

علاوه بر این‌ها، به لحاظ ایمنی این خودرو مجهز به: ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و فرمان تلسکوپی می‌باشد.


 
نمایی از کابین وانت آریسان

این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود. همان‌طور که متوجه شدید وانت آریسان دارای حداقل امکانات و آپشن‌هاست.

بیمه وانت آریسان ایران خودرو

یکی از مواردی که در مورد تمامی خودروها از جمله خودروهای باری باید در نظر گرفت، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آن‌ها است. بیمه بدنه و شخص ثالث از جمله بیمه‌هایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. چرا که هر خودرویی به این دو بیمه نیاز دارد.

بیمه شخص ثالث: این بیمه که از واجبات هر ماشینی است؛ هزینه خساراتی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه، مالک خودرو یا موتور شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد متضرر، شخص ثالث محسوب می‌شود. قیمت بیمه‌نامه ثالث به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، سال ساخت خودرو و ... بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث وانت آریسان، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمه‌ای یک ماشین، بیمه بدنه می‌باشد. هرچند که بیمه بدنه اجباری نیست، اما با گران شدن قطعات خودرو و هزینه تعمیرات خودروهای باری، کارشناسان توصیه به خرید بیمه بدنه وانت دارند. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بدنه، ماشین خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی به بدنه اتومبیل بیمه کنید. هزینه بیمه بدنه وانت آریسان را می‌توانید از سایت bimeh.com استعلام بگیرید.
 
با توجه به اینکه تولید وانت آریسان از اواخر سال 99 متوقف شده‌بود، شرکت ایران خودرو با ایجاد تغییراتی در این پیکاپ، دوباره این خودروی باربری را به خط تولید خود بازگردانده است. ایران خودرو، دلیل توقف تولید وانت آریسان را مسائل زیست محیطی اعلام کرده‌بود. اما با ایجاد تغییراتی از جمله: مجهز کردن آن به یک موتور XU7  و افزودن امکانات و آپشن‌های بیشتر، قصد دارد، سهم خود را در بازار همچنان حفظ کند. شرکت خودروسازی ایران خودرو، خط تولید 30000 دستگاه وانت آریسان جدید را در سایت خراسان کلید زده‌است. باید منتظر باشیم تا ببینیم این آریسان جدید در عمل، چگونه است.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

وانت آریسان: خودرویی باری با امکاناتی قابل قبول

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟