بازار خودرو: مهندس حمیدرضا مختاریان مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد با حضور در برنامه" مثبت دو " با موضوع پیام رسان های بومی به ضرورت و ابعاد استفاده از این پیام رسان ها در کشور پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری بازار خودرو: در برنامه" مثبت دو" دکتر موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و مهندس مختاریان مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد حضور داشتند که به بحث و گفت و گو در مورد پیام رسان های داخلی، ضرورت و ابعاد آن پرداختند.
در ابتدا دکتر موسویان با تصریح این نکته که در بحث از پیام رسان ها در واقع ما از شبکه های اجتماعی بومی که زیست بوم جدید مردم است، صحبت میکنیم. بنابراین باید خیلی از سرویس ها و نیازهای روزانه مردم در این پیام رسان ها مرتفع شود. همانطور که "وی چت" در چین؛ "لاین" در ژاپن و "کاکائو" در کره توانسته اند با بومی سازی این بستر را برای کاربرانشان فراهم سازند. به همین خاطر تمام تلاش ما در این است که بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای مناسب، این بومی سازی را در کشور پیاده سازی کنیم.
در ادامه مهندس مختاریان با اشاره به این نکات که پیام رسان ها زیست بومی هستند که مردم در آن زندگی میکنند، عنوان کرد با توجه به ورود ابزارهای جدید مثل تلفن، اینترنت و موبایل در صنعت بانکداری کشور، هدف از طراحی پیام رسان "بله" را ایجاد بستری مناسب و راحت برای رفع نیازهای پولی و مالی کاربران در کنار رفع نیازهای ارتباطی شان مطرح نمودند.
ایشان در ادامه توضیح دادند که "بله" مرتبا در حال بروز رسانی است و چون پیام رسان "بله" یک محصول است با توجه به برنامه ریزی هایی که از پیش انجام گرفته است مرتبا قابلیت های متنوعی در طول زمان به آن اضافه می شود.
دکتر موسویان نیز در ادامه عنوان کرد که حمایت از کسب و کارها در پیام رسان های بومی اولویت اول ماست و با توجه به این نکته که کشورهای توسعه یافته به این پیام رسان ها به عنوان یک بستر مناسب جهت کاهش هزینه ها و ایجاد رقابت بین کسب و کارهایشان نگاه می کنند؛ باید برای کشور ما هم توسعه و حمایت از پیام رسان های بومی به صورت یک ضرورت در رأس تصمیمات قرار گیرد.
در پایان مدیر عامل سداد با اشاره به بحث امنیت پیام رسان های داخلی گفت: در مورد بحث امنیت ما باید بیشتر به مدیریت ریسک صد درصدی توجه کنیم که ما با این دیدگاه، در مورد پیام رسان "بله" به این امنیت رسیده ایم.
"بله" به دلیل داشتن حساب های بانکی کاربران، دائما از سوی خود متخصصان امنیت داخل شرکت سداد و هم از سوی شرکت های تخصصی در حوزه امنیت نرم افزار در حال بررسی و تست است که خوشبختانه توانسته است تا این لحظه اعتماد مردم را به خود جلب کند. در پایان مهندس مختاریان گفت: در بازار رقابتی ما نیاز به حمایتی داریم که بتوانیم درست و صحیح به ارائه سرویس بپردازیم.
شعار ما در این پیام رسان "بله" به راحتی است... یعنی با "بله" به راحتی بتوانیم سرویس های مالی را در امنیت کامل برای مردم و کاربرانمان فراهم کنیم.
در ابتدا دکتر موسویان با تصریح این نکته که در بحث از پیام رسان ها در واقع ما از شبکه های اجتماعی بومی که زیست بوم جدید مردم است، صحبت میکنیم. بنابراین باید خیلی از سرویس ها و نیازهای روزانه مردم در این پیام رسان ها مرتفع شود. همانطور که "وی چت" در چین؛ "لاین" در ژاپن و "کاکائو" در کره توانسته اند با بومی سازی این بستر را برای کاربرانشان فراهم سازند. به همین خاطر تمام تلاش ما در این است که بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای مناسب، این بومی سازی را در کشور پیاده سازی کنیم.
در ادامه مهندس مختاریان با اشاره به این نکات که پیام رسان ها زیست بومی هستند که مردم در آن زندگی میکنند، عنوان کرد با توجه به ورود ابزارهای جدید مثل تلفن، اینترنت و موبایل در صنعت بانکداری کشور، هدف از طراحی پیام رسان "بله" را ایجاد بستری مناسب و راحت برای رفع نیازهای پولی و مالی کاربران در کنار رفع نیازهای ارتباطی شان مطرح نمودند.
ایشان در ادامه توضیح دادند که "بله" مرتبا در حال بروز رسانی است و چون پیام رسان "بله" یک محصول است با توجه به برنامه ریزی هایی که از پیش انجام گرفته است مرتبا قابلیت های متنوعی در طول زمان به آن اضافه می شود.
دکتر موسویان نیز در ادامه عنوان کرد که حمایت از کسب و کارها در پیام رسان های بومی اولویت اول ماست و با توجه به این نکته که کشورهای توسعه یافته به این پیام رسان ها به عنوان یک بستر مناسب جهت کاهش هزینه ها و ایجاد رقابت بین کسب و کارهایشان نگاه می کنند؛ باید برای کشور ما هم توسعه و حمایت از پیام رسان های بومی به صورت یک ضرورت در رأس تصمیمات قرار گیرد.
در پایان مدیر عامل سداد با اشاره به بحث امنیت پیام رسان های داخلی گفت: در مورد بحث امنیت ما باید بیشتر به مدیریت ریسک صد درصدی توجه کنیم که ما با این دیدگاه، در مورد پیام رسان "بله" به این امنیت رسیده ایم.
"بله" به دلیل داشتن حساب های بانکی کاربران، دائما از سوی خود متخصصان امنیت داخل شرکت سداد و هم از سوی شرکت های تخصصی در حوزه امنیت نرم افزار در حال بررسی و تست است که خوشبختانه توانسته است تا این لحظه اعتماد مردم را به خود جلب کند. در پایان مهندس مختاریان گفت: در بازار رقابتی ما نیاز به حمایتی داریم که بتوانیم درست و صحیح به ارائه سرویس بپردازیم.
شعار ما در این پیام رسان "بله" به راحتی است... یعنی با "بله" به راحتی بتوانیم سرویس های مالی را در امنیت کامل برای مردم و کاربرانمان فراهم کنیم.
0 دیدگاه